T24 Dış Haberler
Britanya’daki Essex Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Merkezi’nden araştırmacılara göre bu çocuklar büyüdüklerinde aynı zamanda işlerinden daha memnun oluyor ve kariyerlerinde daha istenen pozisyonlarda bulunuyorlar.
Bugün yayımlanan araştırma, İngiliz Kohort Çalışması tarafından hayatları takip edilen 1970 doğumlu 7 bin kişinin verilerini inceledi. Araştırma ekini, 1980 yılında 10 yaşlarındayken öğretmenlerin sosyal ve duygusal durumlarıyla ilgili tuttukları raporları inceledi ve 2016’da 46 yaşındayken oldukları durumla kıyasladı.
Araştırmanın yazarlarından Prof. Emilia Del Bono, “Öğretmenlerin dikkat, akran ilişkileri ve duygusal dengesizlikle ilgili sorunları olduğunu düşündüğü çocukların, beklediğimiz gibi gelecekte daha az kazandığını gördük. Ancak okuldaki agresif davranışlar ile daha sonraki yaşamda daha yüksek kazanç arasında güçlü bir bağlantı bulmak bizi şaşırttı” dedi ve şu değerlendirmede bulundu:
“Sınıflarımızın rekabetçi yerler olması ve çocukların bu rekabette agresif davranışlarla kazanmaya çalışıyor olması olası. Daha sonra da bu davranışları ileriye taşıyarak daha iyi maaş veren işler için agresif şekilde rekabet ediyor olabilirler. Belki de okulda disiplin kavramını tekrar düşünmeli ve bu karakter özelliklerini çocuklara daha pozitif yollarla aktarmalıyız.”
Del Bono, Ben Etheridge ve Paul Garcia, araştırma için ilkokul öğretmenlerinin çocukların davranışlarıyla ilgili 60’tan fazla soruya verdikleri yanıtları kullandı. Araştırmacılar, öğretmenlerin öfke patlamaları ya da zorbalık veya diğer çocuklara sataşma gibi davranışlarda bulunan çocukların 2016 yılına gelindiğinde yüzde 4 daha fazla maaş aldıklarını gördüler.
Del Bono, bu bulguların ebeveynlerin çocuklarını daha agresif olmaya itmemesi gerektiğini, bunun yerine onlara çocuklarına “haklarını savunmayı öğretme” tavsiyesinde bulundu.